maandag 21 november 2011

Weekendje weg met de meiden

Het afgelopen weekend ben ik met 7 vriendinnetje van me een lekker scrapweekend weg geweest.
Het was een geweldig weekend. Ik voelde me helemaal op mijn gemak en de sfeer was echt fantastisch.
Op vrijdag zijn we (op Marga na) allemaal aangekomen. Marga heeft de afgelopen week in het ziekenhuis gelegen, maar door haar ontzettende doorzettingsvermogen en de wil om erbij te zijn, is ze zaterdagochtend toch onze kant op gekomen. En toen waren we echt helemaal compleet.
Zaterdag met z'n allen naar de scrapwinkel Doe a ding gegaan. En natuurlijk weer allemaal leuke spulletjes meegenomen.

Daarna kwam "onze" fotograaf voor een geweldige fotoshoot.
Wij hebben ontzettend genoten van de shoot, maar Richard heeft volgend mij zelf ook heel erg gelachen om al die dozen voor de camera, hahah

Hieronder een paar foto's. de eerst collage van een paar groepsfoto's,
En hier sta ik met al mijn dinnetjes op de foto.

Deze foto's zijn me heel erg dierbaar en ze gaan dan ook een heel erg speciaal plekje hier in huis krijgen.

's Avonds voor het slapen gaan was het tijd voor een "bedtime-story". Céline had een geweldig verhaal geschreven.
Ik denk dat het een klassieker wordt in de scrapwereld!!!!!!
hier het verhaal:

Er was eens…..

Ja, zo beginnen de meeste verhalen. Dit verhaal begint anders.

Het begint met een man die in zijn atelier zit. Tim zit in zijn atelier en zucht diep: ”Waarom heb ik nou toch geen inspiratie?. Er komt helemaal niks uit mijn handen vandaag. Ik kan mijn inspiratie niet vinden!”

Hij staat op en loopt helemaal in Distress heen en weer door zijn atelier. Opeens staat hij stil en roept: “Ik heb het, ik ga op reis om ideeën op te doen en zo mijn inspiratie te vinden.” Hij grijpt zijn Vagabondkoffer en gaat op weg.

Hij besluit om de MayaRoad te nemen, die zou hem vast wel naar een bestemming brengen waar hij inspiratie kan vinden. Na een tijdje lopen komt hij bij een splitpen. Welke kant zou hij hier gaan nemen? Links, de makkelijke maar hele lange weg, of toch rechts? De korte maar moeilijke weg. Tim besluit om de korte weg te kiezen en loopt het rechterpad in.

Terwijl hij aan het lopen is, trekt er opeens een dikke Glimmermist op en hij ziet geen hand voor ogen meer. Tim heeft geen idee waar hij op het moment is, maar besluit gewoon verder te lopen. Even plotseling als de Glimmermist kwam opzetten, verdwijnt hij weer en staat Tim tot zijn grote verrassing bij een rivier. Een rivier waar het wemelt van de crop-a-diles en waar geen brug te bekennen is!!!! “Hoe moet ik hier nou toch naar de overkant” vraagt Tim zicht hardop af. Opeens hoort hij prachtige stemmen zingen. “Waar komt dat nou toch vandaan?” vraagt Tim zich af. In de lucht ziet hij 3 Tattered Angels zweven die zingen: ”Als je naar de overkant wil, dan heb je Prima Flowers nodig!” “Dat is het dus, ik moet op zoek naar Prima Flowers!” Hij kijkt om zich heen. Ziet hij het nou goed? In de verte ziet hij een veld vol met Prima Flowers. Hij loopt naar het veld, waar de Bo Bunny’s vrolijk rondhuppelen in het veld. Tim plukt een grote bos Prima Flowers en met de bos in zijn handen loopt hij terug naar de rivier.

Hij gooit de bos in de rivier en ziet hoe de crop-a-diles hongerig de bloemen naar binnen schrokken en daarna helemaal verzadigd op hun rug in de rivier gaan drijven. “ Aha, zo kom ik dus aan de overkant!” Hij pakt zijn Vagabondkoffer en springt van crop-a-dile naar crop-a-dile zo naar de overkant en vervolgt verder zijn weg op de MayaRoad.

Vanuit het niets springt er opeen een reusachtige intens boosaardige aartslelijke trol voor zijn voeten. “ Waar denk jij heen te gaan!!!” brult de trol. “Jij komt hier niet eerder langs voor je mij een kado hebt gegeven!” Tim denkt koortsachtig na wat hij de reusachtige intens boosaardige aartslelijke trol kan geven. Hij voelt in zijn zakken en vindt dan een doosje: een lucifersdoosje. Hij geeft dit aan de trol en de trol bekijk het kado fronsend. “Wat is dit?” gromt de trol. “Dit is heel speciaal, als je het stokje langs de zijkant van het doosje haalt, heb je licht” zegt Tim. De trol probeert het uit en kijkt vol verbazing naar het vlammetje. De trol is zo gefixeerd op het vlammetje dat zij helemaal niet meer let op Tim. Tim denkt:” Dit is mijn kans!” Hij zet het op een rennen en rent keihard langs de trol. Hij rent net zolang door tot hij de trol niet meer kan zien en loopt dan rustig verder over de MayaRoad. In de verte ziet hij de stad opdoemen en dat betekent dat hij dichterbij zijn inspiratie komt. Na een klein kwartiertje lopen bereikt hij de poorten van de stad. Hij loopt de stad in, gaat over de Prima Marketing waar ze heerlijke groenten en fruit verkopen en gaat op zoek. Hij loopt door allerlei straatjes en staat plotseling oog in oog met wat hij zoekt: De Scrapdozenwinkel!!! Een winkel vol met inspiratie en de meest mooie spulletjes die hij maar kan bedenken.

Door de etalage ziet hij in de winkel prachtig papier, mooie kantjes en lintjes, schitterende bloemen en nog veel meer. “Yeah, ik heb het gevonden, hier kan ik mijn inspiratie weer terug vinden!! Hier vind ik alles wat ik nodig heb om mijn inspiratie weer te laten vloeien als nooit tevoren” Hij doet de deur open en stapt naar binnen………………

Zo eindigt dit verhaal, het heeft een “happy end” maar of het “the end” is, we zullen het nooit weten of toch wel????

We hebben echt genoten van het verhaal.

Daarna naar bed en de volgende ochtend was het alweer zondag en dus de laatste dag.

De sint was 's nachts nog langsgeweest en had voor iedereen een kleindigheidje.

Hier het gedicht dat erbij zat:

Lieve scrapdozen,

Dit jaar geen bezoek van onze goede Piet
want elk jaar langskomen dat red hij gewoon niet.
Maar de Sint is jullie niet vergeten
daarom brengt hij jullie wat te eten.

En de Sint maakt helemaal geen onderscheid
daarom voor iedereen een kleinigheid
Hetzelfde kadootje voor iedereen
want verschil maken, dat is gemeen.

En in deze groep zitten geen gemene mensen
deze groep zit alleen maar vol goede wenzen
Veel liefde voor elkaar en een mooie vriendschap
veel lol, gein en heel veel blijdschap

Sint is blij dat dit tegenwoordig ook nog kan
en geniet er dan ook met volle teugen van
Hopelijk komen er nog heel veel weekendje bij
want voor je het weet zijn deze dagen alweer voorbij.

Heel veel liefs van Sint en Piet


En iedereen heeft idd hetzelfde gekregen.
De letter D van Doos, whaha.


Daarna was het nog ff scrappen en opruimen.
En dan komt het moment van afscheid nemen. En dat is nooit leuk.
Ik zou het liefst willen dat we allemaal bij elkaar in de buurt wonen zodat ik elke dag een bakkie kan gaan doen bij de meiden, maar dat is jammer genoeg niet zo.

De terugrit was een heel erg spookachtige. Dat kwam door de mist, die was echt ontzettend dik. Was best wel vermoeiend om te rijden, maar gelukkig zonder brokken thuis gekomen.
Alle andere meiden gelukkig ook heelhuids thuis, dus daar ben ik ook heel blij mee.

Ik kijk al uit naar ons volgende weekendje. Want ik weet zeker dat we dit nog veel en veel vaker gaan doen.

6 opmerkingen:

  1. oh wat leuk hoe je het hebt opgeschreven en dat jij die fotos allemaal al hebt, ik wil ooook! net als jij ga ik ze fijn een plekje geven hier in huis. heb het super met je gehad chelle, ly bff, ttys! xxx Nicky

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook helemaal geweldig hoe jij het hebt beschreven. Vind het zo leuk om te lezen hoe jij het hebt beleeft hihihi.
    Wat mij betreft gaan we het gauw weer overdoen want vond het super!!!
    Luv ya xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij hebt ook een heel leuk verslag geschreven Michelle.
    Leuk te lezen dat jullie zo'n geslaagd weekend hebben gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat enorm leuk geschreven, en wat een plezier hebben we gehad, zo ongedwongen, zo normaal, helaas was het normale soms ver te vinden, dit keer niet!
    Ik denk nog met veel plezier terug aan ons..ehm bankavontuur haha, mijn hemel:):)
    Hilarisch, en snel weer!
    Tot snel! tot apps!
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supergaaf verslag! En heb het precies zo ervaren!

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om te lezen dat jullie zo'n topweekend hebben gehad. En ik moest wel twee keer kijken naar de foto's, staat je leuk dat korte haar.

    BeantwoordenVerwijderen